Általában csak utólag, az eseményektől térben és időben eltávolodva derül ki egy pillanatról vagy cselekedetről, hogy a „történelmi” jelzővel illethető. És ilyen előfordult a kávé modern kori történetében is.
Az 1950-es évekre az Egyesült Államokban szokás egyfajta aranykorként tekinteni: a második világháború közvetlenül alig-alig sújtotta az országot, a fejlődés új lendületet kapott. Akkoriban az emberek különösebb apropó híján is elegáns ruhát öltöttek, az előkertekben szépen zöldellt a fű, a világ békés volt. És egy reklámban megjelenhetett az a motívum, hogy a férj elveri a feleségét.
Ez utóbbira nyilván nem pozitívumként tekintünk vissza, de ettől még tény, hogy az ötvenes évek Amerikájában egy ilyen hirdetés simán megjelenhetett több országos újságban is. Hogy jó-e a kávé? Ez mai fejjel teljesen lényegtelen, mert az ember csak tátott szájjal bámulja a képet, és jó eséllyel nem vásárolna a gyártótól, sőt, bojkottot hirdetne.
A hirdetés szövege:
"Ha a férjed rájön, hogy az áruházban nem ellenőrizted, friss-e a kávé…
…és kiderül, hogy állott vagy poshadt kávé vásárlását kockáztatod… jaj lesz neked!
Ma már létezik biztos módszer arra, hogy ellenőrizd a kávé frissességét, még vásárlás előtt."
Évtizedekkel később Eli Rezkallah „Egy párhuzamos univerzum” című sorozatában megalkotta a reklám alternatív verzióját.
A kávé minőségének megőrzéséről itt írtunk korábban.
fotók: depop.com; elirezkallah.com
forrás: constative.com